Thursday, July 9, 2009

အေခၚအေ၀ၚမ်ား

လူတစ္ေယာက္နဲ့တစ္ေယာက္ နံစားနဲ႕ေခၚေ၀ၚျကတာကုိ ယဥ္ေက်းမွဳတစ္ခုလို့ ကၽြန္မလက္ခံထားခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မ 16ႏွစ္ျပည့္ျပီး တကၠသုိလ္အေဆာင္ကုိနယ္ကေနေရာက္လာေတာ့ က်ဴတာမမေတြနဲ့ အေဆာင္မွဴးကုိ မမ လုိ့ေခၚျကတာ ပထမဦးဆုံးျကားဖူးတာပါဘဲ။ ကုိယ့္ထက္ (5)ႏွစ္ပတ္၀န္းက်င္ေလာက္ျကီးတဲ့ က်ဴတာမမ ေတြကုိ မမ လုိ႕ေခၚခ်င္ေပမဲ့ ကုိယ့္အေမနဲ႕ရြယ္တူေလာက္လုိ႕ထင္ရတဲ့ အေဆာင္မွဴးကုိေတာ့ မမ ေခၚရမွာ လွ်ာမရဲလုိ႕ အေဆာင္မွဴးနဲ႕မေတြ႕ေအာင္ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ျကာျကာေရွာင္ေနခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့လည္း ကာလေဒသနဲ့ အကၽြမ္း၀င္ျပီး ကၽြန္မရဲ႕ ပထမဆုံး ကံေကာ္ေဆာင္အေဆာင္မွဴး ေဒၚျကည္ျကည္စိန္ကုိ မမ လုိ့ ေခၚျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ေဆးရုံပတ္၀န္းက်င္ကုိေရာက္ေတာ့ ဆရာ၀န္အမ်ိဳးသမီးေတြကို ဆရာ လုိ့ေခၚသံ ျကားခဲ့ရျပန္ပါတယ္။ ေအာ္ ေဒါက္တာမမေတြက သူတုိ႕ကုိ ဆရာမ ေခၚရင္ သူနာျပဳနဲ႕မွားမွာ ေျကာက္လုိ႕ ထင္ပါရဲ႕လုိ႕ အေကာင္းျမင္စိတ္နဲ႕ ဆရာ လုိ႕ေခၚတာကုိ လက္ခံႏို္င္ခဲ့ပါတယ္။ အစုိးရအလုပ္ကုိ ၀င္တုန္း ကလည္း အထက္လူျကီးမန္ေနဂ်ာကုိ ဆရာ လုိ႕ေခၚခဲ့ရတာပါဘဲ။ သစ္လုပ္ငန္းကုိ ၀င္ျပန္ေတာ့ အသက္က 25ႏွစ္ေလာက္ေပမဲ့ စီနီယာမမေတြက ရုံးခ်ဳပ္ကေနသင္ေပးလုိက္ပါတယ္။ နံမည္ေရွ့မွာ ေဒၚ ထည့္မေခၚရင္ လက္ေအာက္၀န္ထမ္းကုိ လွည့္မျကည့္နဲ႕တဲ့ ေအာ္ ဒုကၡပါလားလုိ့ စိတ္ထဲမွာ ေတြးခဲ့ေပမဲ့ ကၽြန္မေရာက္ခဲ့တဲ့ ျပည္သစ္လုပ္ငန္းအသုိင္းအ၀ုိင္းကေတာ့ ကၽြန္မကုိ လုိလိုလားလားဘဲ ေဒၚ တပ္ေခၚခဲ့တာမုိ႕ ကၽြန္မလည္း လူရင့္သြားတယ္လုိ႕စိတ္ထဲက ထင္ေပမဲ့ ခပ္ပိန္ပိန္ကေလးမို႕ လူရွိန္တာဘဲေလ ဆုိျပီး ျငိမ္ေနခဲ့ပါတယ္။ အသက္ (50)ေက်ာ္ စာေရးျကီးက ေဒၚ တပ္ေခၚျပီးစကားေျပာရင္ေတာ့ ကၽြန္မနည္းနည္းေနရတာ ခက္ပါတယ္ ဒါေပမဲ့ အသက္ရြယ္တူျပီး ကုိယ့္ထက္ ရာထူးအဆင့္ငယ္တဲ့လူေတြက မေလးမစားလုပ္တာခံရတာထက္စာရင္ ေတာ္ပါေသးတယ္လုိ႕ဆုိျပီး ဒီတုိင္းထားလုိက္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက သစ္လုပ္ငန္းမွာ ဌာဆိုင္ရာလူျကီး အမ်ိဳးသားကုိ ရာထူးငယ္တဲ့လူ အမ်ိဳးသားက အကုိျကီး လုိ႕ ေခၚသံေတြလည္း ျကားခဲ့ရတာ ကၽြန္မအတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလးထူးဆန္းခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႕နဲ႕ ရြယ္တူအမ်ိဳးသမီးက သူ႕နဲ့ဆက္ဆံရတဲ့ အထက္အရာရွိ အမ်ိဳးသားကုိ အကုိျကီး ေခၚခဲ့ျပီး ပါမစ္ေပါင္းမ်ားစြာရခဲ့တာကုိလည္း ကၽြန္မ မိန္းခေလးတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ျကားထဲက ရွက္ေနမိခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ တတ္ႏိုင္သေလာက္ အေခၚအေ၀ၚေတြနဲ႕ ေ၀းေအာင္ ေရွာင္ ေနခဲ့လုိ႕ သစ္လုပ္ငန္းမွာ အငယ္တန္းအရာရွိနဲ့ (4)ႏွစ္ခဲြလုပ္ခဲ့တဲ့တုိင္ေအာင္ ပါမစ္ဆုိတာ ဘယ္လုိစာရြက္ ပါလိမ့္လုိ႕ ေမးရမလုိျဖစ္ခဲ့တဲ့အတြက္လည္း တခါမွ ေနာင္တမရခဲ့ပါဘူး။ တရုံးလုံး ပါမစ္ေ၀တဲ့ေန႕မွာ ခြင့္ယူ မိလုိ့ ေနာက္ေန႕ရုံးျပန္အတက္မွာ မရေတာ့ဘူးအေျပာခံခဲ့ရတုန္းကလည္း သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႕အတူ ရီရီေမာေမာနဲ႕ တုိ႕ ကမရထုိက္လုိ႕ပါလုိ႕ စုိင္းထီးဆုိင္သီခ်င္းကုိ ညည္းျပီးေနလိုက္ခဲ့တာပါ။ လုပ္သက္ အႏွစ္(20)ေက်ာ္အတြင္းမွာ အဆင့္၊ရာထူးေနရာေပါင္းမ်ားစြာကုိ ေန႕စားကစျပီး ေနာက္ဆုံး စာရင္းကုိင္မ်ားရဲ႕ ထုံးစံအတုိင္း Finance Manager မွာ လမ္းဆုံးခဲ့ေပမဲ့ ရီေမာခဲ့ရတဲ့ အဆင့္တစ္ခုကေတာ့ အမွတ္တရရွိခဲ့ ပါတယ္။ ျမန္မာ့သစ္လုပ္ငန္းမွာပါ ကၽြန္မတုိ့ အလုပ္၀င္ခင္မွာ အဲဒီရာထူးက ဒု-မန္ေနဂ်ာ ေပမဲ့ ကၽြန္မတုိ႕ အုပ္စု (25)ေယာက္အလုပ္၀င္ခ်ိန္မွာေတာ့ ရာထူးအေခၚအေ၀ၚေျပာင္းလိုက္တယ္တဲ့။ အငယ္တန္းလက္ေထာက္ တဲ့႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕႕ကၽြန္မတုိ႕ကလည္း လူေနာက္ေတြမို႕ ေအာ္ အငယ္တန္းျဖစ္ရတဲ့အထဲ လက္ကေထာက္ရဦးမယ္ ဆုိေတာ့ အင္းေတာ္ေတာ္ေလးေတာ့ အဆင္ေျပမွာဘဲလုိ့ ေရရြတ္ရင္း အဲဒီအလုပ္မွာ (4)ႏွစ္ခြဲျကာခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ အဲဒီအေခၚအေ၀ၚေတြက ကၽြန္မကုိ သိပ္စိတ္အေႏွာက္အယွက္မျဖစ္ခဲ့ေပမဲ့ ကၽြန္မဒီကၽြန္းကေလးကုိ မလာခင္ ေနာက္ဆုံးအလုပ္မွာေတာ့ အေခၚအေ၀ၚဆုိတာနဲ႕ပတ္သက္ျပီးေတာ္ေတာ္ေလး ခံစားခဲ့ရပါတယ္။
အန္တီ ဆုိတဲ့အေခၚအေ၀ၚပါ။ ကၽြန္မအဲဒီအလုပ္ကုိ ၀င္ေတာ့ အသက္ (35)ႏွစ္ပါ။ အဆင့္က စာရင္းကုိင္ခ်ဳပ္ လုိ႕ခန္႕ခန္႕ျကီးျမန္မာျပန္ရတဲ့ Chief Accountant ပါ။ ကၽြန္မအသက္အရြယ္နဲ႕ဆုိရင္ အန္တီ လုိ႕အေခၚခံ ရရင္လည္း ျငိမ္ေနရမဲ့အရြယ္ေရာက္ပါျပီ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မအလုပ္၀င္ျပီးမျကာခင္မွာ စာရင္းလာရွင္းတဲ့ ဆိပ္ကမ္း ပစၥည္းထုတ္အဖြဲ႕က အသက္ရြယ္တူ ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္က သမီး လို႕ေခၚလာလုိ႕ကၽြန္မေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္ဓါက္က်သြား ပါတယ္။ ငါ့ညီမက ဒါေျကာင့္ေျပာတာကုိး ငါက ပိန္ေတာ့ မခန္႕တာလုိ႕စိတ္ထဲမွာ တင္းသြား ပါတယ္။ တစ္ပတ္ ေလာက္ေနမွ သိရတာက အဲဒီလုပ္ငန္းမွာ အန္တီဆုိတာ အသက္အရြယ္နဲ႕မဆုိင္ဘဲ ရာထူး အဆင့္နဲ႕သာဆုိင္ တယ္ဆုိတာပါဘဲ။ ရာထူးျကီးျပီး အသက္ငယ္တဲ့လူေတြက ရာထူးငယ္ျပီး အသက္ရြယ္တူ ကုိေရာ နည္းနည္းျကီးတဲ့လူေတြကုိပါ အန္တီနဲ႕ သား၊သမီးေတြ ျဖစ္ေနျကတာပါလား။ အဲဒါေတာ့ နည္းနည္း မကဘူး ေတာ္ေတာ္လြန္တယ္လုိ့ ကၽြန္မထင္တာနဲ႕ရာထူးအဆင့္အရေရာ အသက္အရြယ္အရေရာ ကၽြန္မက အန္တီအရြယ္ေရာက္ေနေပမဲ့ စိတ္ထဲက မေက်နပ္စိတ္ေလးေျကာင့္ ကၽြန္မ Finance ဌာနကလူေတြကုိ ငါ့ကုိအန္တီမေခၚနဲ႕လုိ့ စိတ္ခ်ဥ္ခ်ဥ္နဲ႕ ထုတ္ေျပာထားလုိက္မိေတာ့ ကၽြန္မသမီးအရြယ္ေတြက မမ ေခၚျကလုိ႕ အသက္ over 42 ပါလုိ႕ လူမျမင္ရဘဲ ေမးတဲ့သူေတြကုိ ေျဖတာ 24 လားလုိ႕ ျပန္အေမးခံလိုက္ရေတာ့မွဘဲ ကၽြန္မလည္း ေနာင္တေတြ ရေနမိေတာ့ ပါတယ္။
ျဖစ္တတ္ပါတယ္ေလ။
ဒါေပမဲ့ အေခၚအေ၀ၚက ယဥ္ေက်းမွဳသာျဖစ္သင့္ပါတယ္။
လူလူခ်င္းအတန္းအစားခြဲျခားဘုိ႕ အသုံးခ်တဲ့ စကားလံုးတစ္ခု မဟုတ္ဘူးဆုိတာကုိေတာ့ နားလည္ျကေစခ်င္ပါေျကာင္းပါ။

2 comments:

  1. မမေရ စိတ္ခ် .... အန္တီလုိ႕လဲ မေခၚဘူး..... ဟိဟိ ၊ သမီးလို႕လဲ မေခၚနဲ႕ .... ေနာက္ေနာက္ လို႕လဲ မေခၚနဲ႕ ဟိဟိ ေနာင့္ေနာင့္ ပါရွင္။

    ReplyDelete
  2. i was also taught by my aunt. she said i had to call every senior as ma ma. but i did not dare it.တစ္ခါတစ္ခါ စကားေၿပာရင္း အန္တီ၊အစ္မ ၊အန္ကယ္ စံုသြားတာပဲ။ when i worked in my first company experience, i was said to call အစ္မ to the boss's wife. at first တစ္မ်ဳိးပဲ၊ေနာက္ေတာ့ က်င္႕သားရသြားတာပဲ။ in my opinion, i call aunty not for her age but for respect.

    ReplyDelete